Työpaikalla ei saa omia henkilökohtaisia asioita tehdä ja tarkastella somessa. Kuitenkaan kukaan ei pakolla tiedä, mitä siellä työntekijät sitten tekevät. Yleisesti kuitenkin somessa ei saa olla työaikana, eihän se kuulu työntekoon, tai ainakaan minun alan työhön. Harvoissa tapauksissa se voi kyllä auttaa, ja sen avulla voi onnistua tavoittamaan asiakastaan tai jopa cloussata diilin parhaimmassa tapauksessa. Someilmoitukset puhelimessa haittaavat mielestäni työntekoa. Monilla on käytössä älypuhelin ja siihen on linkitetty jokin some-sovellukset, ja näin älypuhelimet piippailevat tai tärisevät nonstoppina. Tämä nykyajan ilmiö on mielestäni hyvin häiritsevää.
Onko työpaikallasi kirjalliset ohjeet ja säännöt sosiaalisen median käytöstä. Jos on, niin ovatko ne helposti löydettävissä ja noudatetaanko niitä.
VastaaPoistaEi ole mitään kirjallisia sääntöjä, vaan ns hiljaisia säänöjä. Maalaisjärjen käyttö on enemmän kuin sallittua meillä :)
VastaaPoista